Gündem

Ekonomik Gündem

Gündem > Siyasi Gündem > Avukatlara kapıları kapattı

Avukatlara kapıları kapattı
Erdoğan, partisinin Kızılcahamam Kampı’nda tecrit konusunda son sözü söyledi: Aile görüşebilir, avukatlar noktasında onu kenara koyun

AKP Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, partisinin Kızılcahamam’daki iki gün sürecek olan 19. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı’nın açılışında yaptığı konuşmada açlık grevleri ile ilgili PKK ve BDP’ye sert eleştirilerde bulundu.

Erdoğan, şunları söyledi: “Bunu bize şantaja dönüştürmeyin. Çünkü biz, sizin söyleminizle, bu tür eylemler yapmanızla terörist başını oradan çıkarıp evine göndermeyiz. Yok böyle bir şey. Bu ülkede on binlerce insanın ölümüne vesile olan bir terörist başına idam verilmiştir ama bu ülke, birilerinin, bazı malûm yerlerin baskılarıyla idamı dahi kaldırmıştır. Şu anda birçok insanımız kamuoyu araştırmalarında idam yeniden gelsin diyor. Çünkü öldürülenin yakınlarının canı yanıyor. Diğeri işte gidiyor kebap partilerinde gününü gün ediyor.’’

“Ölüm orucu tutan yok”

Basına yönelik de eleştirilerde bulunan Erdoğan, “Şu anda ölüm orucu tutan yok, ama bugün hâlâ bazı köşe yazarları bakıyorsunuz, ‘2 tane ölüm orucu tutan var’ diyor. Yok. Niye yalan söylüyorsun, köşelerinde bu yalanı yazıyorsun? Zaten sıkıntı medyadaki bu çift yüzlü davrananlarda. Bunlar dağla müşterek hareket ediyorlar’’ diye konuştu.

Erdoğan, Abdullah Öcalan’a yönelik tecrit iddialarına ilişkin ise şunları söyledi: “Terörist başıyla, açık net söylüyorum ailesi ve yakınları görüşmek istediği sürece görüşmeye devam edebilirler, herhangi bir engel yoktur ama avukatlar noktasında onu bir kenara koyun.”

Terörün faturası 350 katrilyon

Terörün Türkiye’ye ağır bir faturası olduğunu vurgulayan Erdoğan, şunları söyledi: “Terörün Türkiye’ye faturası 300-350 katrilyon liradır. Terör örgütleri bölgeye hizmetlerimizi engelliyor. Ama biz yola devam ediyoruz.”

CHP’nin milli iradeyle derdi var

Konuşmasında CHP’ye de yüklenen Erdoğan, CHP’nin demokrasi düşmanlığına laikliği kalkan yaptığını belirterek, “Bunların milli iradeyle derdi var. Darbelere alkış tutmak, ordudan medet ummak CHP’nin değişmeyen tutumudur’’ diye konuştu.

Kıbrıs ve AB konularına da değinen Erdoğan, Anamur’dan Kuzey Kıbrıs’a denizin altından borularla su götüreceklerini belirterek, “Buradan Güney Kıbrıs’a çağrı yapıyoruz: Susuz kaldığınızda size de su verebiliriz. Elektriğiniz tükendiğinde elektrik de verebiliriz. Doğrusu üzülüyoruz. Tankerle su getiriyorlar. Paslı paslı su içiyorlar. Bu suları da içmemiş olurlar. Tertemiz, Anamur suyunu içerler’’ dedi. Erdoğan, şöyle devam etti: “Biz batı ile ilişkilerimizin temel kurumları olan AB ve NATO konusunda asla Türkiye’yi geriye götürmedik, tam tersine ülkemizin buralarda çok daha önemli bir aktör haline gelmesini sağladık. Bunun yanında tehdit ve düşmanlık algısı üzerine kurulu dış politikamızı işbirliği ve entegrasyon arayışı üzerinde yeniden inşa ettik.”

Lufthansa’ya ortaklık teklifi

Hava ulaştırması alanında çok önemli ilerlemeler kaydettiklerini ifade eden Erdoğan, “Almanya seyahatimizde Merkel bana şunu teklif etti, ‘Lufthansa ile Türk Hava Yolları’nı ortak işletmeciliğe sokalım’. ‘Tamam’ dedim. Zaten bizim de şu anda projelerimizin içinde var ve Türk Hava Yollarımız ile Lufthansa böyle bir müşterek adım inşallah atabiliriz, atacağız’’ diye konuştu. İstanbul’a üçüncü hava meydanını yaptıklarını belirten Erdoğan, “Bu da yıllık kapasitesi 100 milyon olan bir havalimanı. Şu anda proje uygulamasının yapılacağı alan bizce malum ve bunu da inşallah Avrupa- Asya yakasında oluşturacağımız iki şehirle bütünleştireceğimiz gibi Kanal İstanbul projesiyle de adeta birbirinin mütemmimi olarak gerçekleştireceğiz’’ dedi.

BE HEY GAFİLLER BEN KASIMPAŞALIYIM

Taksim Meydanı’nı yayalaştırma çalışmalarına da değinen Başbakan Erdoğan, şöyle konuştu: “Ana muhalefet zihniyeti, yandaşları, hani o ‘cumhuriyetçiyiz’ diye yürüyenler var ya onlar buna da karşı çıktılar, ‘üçüncü köprü nedir’ dediler. Bu sabah bir gazete okudum, aman yarabbim. Taksim’de bir dernek kurmuşlar, hayırlı olsun. Nedir, Taksim Meydanı’ndaki şu anda yayalaştırma çalışması yapıyoruz ya trafiği alta alıyoruz ya ‘istemezük’ diyorlar. Cumhurbaşkanımızın eşine, eşime ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımızın eşine çağrı yapıyorlarmış. ‘Kadınlar bu konularda çok daha hassastır, lütfen bu işe müdahale edin’ diye. Biz de tam aksine bu ülkede çocuğuyla kadınıyla herkesin çok daha huzurlu Taksim Meydanı’na çıkabilmesinin adımını atıyoruz. Be hey gafiller, biraz kendinize gelin. Ben doğma büyüme Kasımpaşalıyım, o Taksim’in çilesini bilirim, o Taksim’de nelerin olduğunu bilirim. Biz bunu düzeltmenin gayreti içindeyiz. Bu aşk, sevda işi. Ama bunların böyle bir derdi yok.”

KÖPEKLERLE BOMBA ARAMASI

Başbakan Erdoğan, konuşmasını üzerinde “10 yıl önce bugün, milletin partisi iş başına geldi’’ yazılı afişin olduğu platformda yaptı. Platformda ayrıca 2002’den 2012’ye kronolojik bir sıralamayla AKP’nin önemli icraatlarına yer verildi. Yoğun güvenlik önlemlerinin alındığı AKP Kızılcahamam kampında, basın mensupları Erdoğan’ın konuşma yapacağı salona alınmadan önce üst aramasından geçerken, gazetecilerin malzemeleri de bomba arama köpeklerince incelendi.

Taraf, 04.11.2012

Bu bölümdeki diğer içerikler için tıklayınız.