Martin Zimmermann, 3 boyutlu animasyonlar geliştiren Visenso şirketini bundan 8 yıl önce kurmuş. İlk müşterileri üretim aşamalarını iyileştirmek isteyen otomobil şirketleri olmuş. Daha sonra yeni fikirler doğmuş.
Visenso genel müdürü Martin Zimmermann, şunları söylüyor: “Bu endüstri sektörü için üretilmiş programları eğitim alanına uyarlamaya 4 sene önce başladık. Çok heyecan vericiydi. Çünkü önceden sadece teknisyen ve mühendisler bizim programlarımızı kullanırken birden hedef kitlemiz öğrenciler, çocuklar, gençler ve öğretmenler oluverdi. Tabii talepler farklılaştı.“
"Hedef kolay kullanım"
Zimmermann'a göre programlar tecrübesizlerin bile kolayca kullanabileceği şekilde olmalı.
Florian Stockburger bu konuda yardımcı oluyor. Henüz 18 yaşında. Bir yıl öncesine kadar liseye gidiyordu. Şimdi, öğrencilerin düşünce tarzları hakkında fikir veriyor.
Dijital mühendislik bölümü öğrencisi Florian Stockburger, “Ona kullanımı kolaylaştırabilmesi için yardım ettim. Tecrübesi az olan öğrenciler, yeni başlayanlar konuyu öğrenmeye daha kolay başlasınlar diye“ diye konuşuyor.
Örneğin çok yakında Hellenistik Dönem Sanatı’nı öğrenmek için heykel müzesinde sanal gezinti yapılabilecek. Okul kitaplarından daha etkili.
Bu tür eğitim programları geliştirilme aşamasındayken, üretimi tamamlanmış 3 boyutlu animasyonlar dünya genelinde büyük ilgi görüyor. Kulağın yapısını öğreten dijital animasyonun Asya'ya ihraç edilmesi planlanıyor. Bu yolla orada yalnızca öğrenciler değil tıbbi personel de eğitilebilecek.
Siber sınıflar